Criteriu de relizare:
Evaluarea rezultatelor și proceselor este realizată în mod regulat și susținută prin măsurare.
Descriptori indicativi la nivelul sistemului de EFP:
- Este creată o metodologie pentru evaluare, cuprinzând evaluarea internă și externă.
Austria - evaluarea internă pe bază de voluntariat (1071)
Austria - crearea unei culturi a calităţii (1429)
Finlanda - corelarea finanţării cu calitatea (1355)
Portugalia - centrele de excelenţă (1170)
Slovenia - autoevaluarea (1414)
Olanda - monitorizarea satisfacţiei cursanţilor (1164)
Olanda - publicarea rezultatelor inspecţiilor pe Internet (1221)
Olanda – înţelegerea comună a datelor şi indicatorilor (1292)
- Implicarea părților interesate în procesul de evaluare și monitorizare este agreată și descrisă clar.
Finlanda - premiile pentru calitate (1171)
Olanda - monitorizarea satisfacţiei cursanţilor (1164)
Olanda - finanţarea în funcţie de performanţă (1238)
Olanda – înţelegerea comună a datelor şi indicatorilor (1292)
- Standardele și procesele naționale /regionale pentru îmbunătățirea și asigurarea calității sunt relevante și în concordanță cu nevoile din sectorul respectiv.
Finlanda - premiile pentru calitate (1171)
Slovenia - introducerea graduală a indicatorilor (1220)
- Sistemele sunt supuse autoevaluării, reexaminării interne și externe, după caz.
Austria - evaluarea internă pe bază de voluntariat (1071)
Portugalia – legarea finanţării de acreditare (1221)
Slovenia - autoevaluarea (1414)
Olanda - monitorizarea satisfacţiei cursanţilor (1164)
Olanda - publicarea rezultatelor inspecţiilor pe Internet (1221)
Olanda – înţelegerea comună a datelor şi indicatorilor (1292)
Olanda - răspunderea publică a furnizorilor de formare (1227)
- Sunt puse în aplicare sisteme de avertizaretimpurie.
Finlanda - testarea abilităţilor (1287)
Germania - camerele de comerţ (1297)
- Se aplică indicatori de performanță.
Estonia - folosirea indicatorilor obligatorii (1083)
Finlanda - corelarea finanţării cu calitatea (1355)
Finlanda - testarea abilităţilor (1287)
Olanda - finanţarea în funcţie de performanţă (1238)
- Se colectează date relevante, regulate șicoerente pentru măsurarea succesului ș iidentificarea domeniilor care trebuie îmbunătățite.Sunt create metodologii corespunzătoarepentru colectarea datelor, deexemplu, chestionare și indicatori/unități metrice.
Austria - evaluarea internă pe bază de voluntariat (1071)
Estonia - folosirea indicatorilor obligatorii (1083)
Finlanda - corelarea finanţării cu calitatea (1355)
Finlanda - obţinerea feedback-ului de la participanţii la formare (1176)
Germania - documentul de planificare anuală (1287)
Ungaria - proiectele pilot (995)
Olanda - monitorizarea satisfacţiei cursanţilor (1164)
Olanda - publicarea rezultatelor inspecţiilor pe Internet (1221)
Olanda – înţelegerea comună a datelor şi indicatorilor (1292)
Descriptori indicativi la nivelul furnizorului de EFP:
- Autoaprecierea /autoevaluarea este realizată periodic în conformitate cu reglementările /cadrele naționale și regionale sau la inițiativa furnizorilor de EFP.
Austria - combaterea prejudecatilor de gen (1267)
Estonia - planul de dezvoltare pe cinci ani (1334)
Slovenia - accent pe angajabilitate (1264)
Estonia - separarea clara a obiectivelor strategice de cele personale (1158)
- Evaluarea și reexaminarea acoperă procesele șirezultatele /efectele educației, incluzând evaluarea satisfacției cursantului, precum și a performanței și satisfacției personalului.
Estonia - planul de dezvoltare pe cinci ani (1334)
Slovenia - accent pe angajabilitate (1264)
- Evaluarea și reexaminarea includ mecanisme corespunzătoare și eficace pentru implicarea părților interesate interne și externe.
Estonia - planul de dezvoltare pe cinci ani (1334)
Slovenia - accent pe angajabilitate (1264)
- Sunt puse în aplicare sisteme de avertizare timpurie