Criteriu de relizare:
Planurile de punere înaplicare sunt elaborate în consultare cu părțile interesate și includ principii explicite
Descriptori indicativi la nivelul sistemului de EFP:
- Planurile de punere în aplicare sunt stabilite în colaborare cu partenerii sociali, furnizorii de EFP și alte părți interesate relevante la diferite niveluri.
Estonia - consiliile şcolare (1216)
Germania - camerele de comerţ (1266)
Ungaria - proiectele pilot (968)
Italia – Punctul Naţional de Referinţă pentru Asigurarea Calităţii (1069)
Luxembourg - elaborarea curriculumului (1089)
Luxembourg – participarea părţilor interesate (1237)
Portugalia - centrele de excelenţă (1144)
- Planurile de punere în aplicare includ analizarea resurselor necesare, a capacităților utilizatorilor și a instrumentelor și liniilor directoare necesare pentru susținere.
Austria – stabilirea clară a rolurilor şi a responsabilităţiilor (1202)
Austria – asigurarea sprijinului pentru furnizorii de formare (1207)
Cipru - acreditarea on-line (1015)
Estonia - autorizarea furnizorilor de formare profesională (1212)
Finlanda - corelarea finanţării cu calitatea (1325)
Ungaria - proiectele pilot (968)
Olanda - finanţarea în funcţie de performanţă (1211)
- Au fost elaborate liniile directoare și standardele pentru punerea în aplicare la diferite niveluri.
Austria – stabilirea clară a rolurilor şi a responsabilităţiilor (1202)
Austria - crearea unei culturi a calităţii (1399)
- Planurile de punere în aplicare includ sprijin specific pentru formarea profesorilor și a formatorilor.
Austria - dezvoltarea personalului (924)
Austria – asigurarea sprijinului pentru furnizorii de formare (1207)
Cipru - acreditarea on-line (1015)
- Responsabilitățile furnizorilor de EFP în cadrul procesului de punere în aplicare sunt descrise în mod explicit și sunt transparente.
Austria – stabilirea clară a rolurilor şi a responsabilităţiilor (1202)
Estonia - alegerea sistemului de asigurare a calităţii (1123)
Germania - camerele de comerţ (1266)
Slovenia - autoevaluarea (1386)
Olanda - monitorizarea satisfacţiei cursanţilor (1134)
Olanda - răspunderea publică a furnizorilor de formare (1199)
- A fost creat un cadru național și /sau regional pentru asigurarea calității, care include linii directoare și standarde de calitate la nivelul furnizorului pentru promovarea ameliorării continue și a autoreglementării.
Austria – stabilirea clară a rolurilor şi a responsabilităţiilor (1202)
Austria – asigurarea sprijinului pentru furnizorii de formare (1207)
Estonia - alegerea sistemului de asigurare a calităţii (1123)
Finlanda - Recomandarea privind Managementul Calităţii (1353)
Portugalia – legarea finanţării de acreditare (1194)
Slovenia - autoevaluarea (1386)
Olanda – înţelegerea comună a datelor şi indicatorilor (1258)
Descriptori indicativi la nivelul furnizorului de EFP:
- Resursele sunt pregătite /alocate intern în mod corespunzător pentru a atinge obiectivele stabilite în planurile de punere în aplicare.
- Parteneriatele relevante sunt susținute în mod explicit pentru punerea în aplicare a acțiunilor planificate.
Austria - combaterea prejudecatilor de gen (1240)
Slovenia - accent pe angajabilitate (1239)
- Planul strategic pentru dezvoltarea competențelor personalului specifică necesitatea instruirii profesorilor și formatorilor.
- Personalul ia parte la activități periodice de formare și dezvoltă cooperarea cu părțile interesate externe pentru susținerea dezvoltării capacităților și îmbunătățirii calității și pentru creșterea performanțelor.
Austria - combaterea prejudecatilor de gen (1240)