Cipru

Din informaţiile adunate în rapoartele privind formarea profesională iniţială şi continuă, este evident că practica actuală de asigurare a calităţii în Cipru foloseşte inspecţia ca metodă de monitorizare în majoritatea cazurilor. De exemplu, inspecţiile sunt efectuate în Şcolile Tehnice la fiecare doi ani; sistemul de ucenicie foloseşte, de asemenea, inspectorii, iar procesul de monitorizare al Agenţiei de Dezvoltare a Resurselor Umane include, de asemenea, inspecţia, pe lângă evaluarea calităţii în etapa de aprobare a programului  şi plata subvenţiilor.

La nivel terţiar o serie de măsuri au fost recent pus în aplicare, inclusiv Consiliul pentru Evaluare şi Acreditare a Educaţiei (SEKAP), Comitetul de Evaluare pentru Universităţile Private, şi Agenţia Naţională pentru Asigurarea Calităţii. Calitatea este abordată continuu în cadrul procesului actual de reformă în învăţământ. Un exemplu în acest sens a fost revizuirea recentă a curricula şi studiul realizat de consultanţi externi pentru proiectarea unui sistem cuprinzător pentru evaluarea impactului activităţii Agenţiei de Dezvoltare a Resurselor Umane asupra economiei din Cipru.

Progrese au fost făcute, de asemenea, în vederea înfiinţării unui sistem pentru Evaluare şi Certificare a furnizorilor de formare, inclusiv pentru formatori, care vor îmbunătăţi calitatea ofertei de  formare prin sistemul Agenţiei de Dezvoltare a Resurselor Umane.

Cipru participă la Reţeaua EQAVET şi a organizat un atelier privind Cadrul Comun de Asigurare a Calităţii pentru a promova utilizarea acestuia. Are de asemenea un Punct de Referinţă pentru Asigurarea Calităţii în Educaţia şi Formarea Profesională din Cipru, care se ocupă de dezvoltarea activităţilor EQAVET la nivel naţional, inclusiv sprijinirea implementării programelor sale şi informarea altor părţi interesate la nivel naţional.

 

Back to top